söndag 18 maj 2008

Äntligen dags att sätta igång!!!

Vem är då jag ?

Jag är nyss fyllda 30 år och har jobbat hela mitt yrkesverksamma liv som kock.

Jag är numera köksmästare på Bagatelle i Oslo, där jag har varit ett antal år och trivts riktigt bra. Det har varit utmanande och väldigt givande att där ha arbetat med Eywind Hellström som är min chef.

Jag valde tidigt att söka mig utomlands för att inspireras och utmanas, min kockkarriär har snarare präglats av internationella restauranger än svenska. Men nu ska det bli skönt att komma hem till Sverige igen och träna inför Bocuse d’Or.

Några av de restauranger jag har varit på innan Bagatelle

Pierre Ganier 3***, Paris
The French Laundry 3***, Napa Valley
The square 2**, London
Le Canard 1*, Oslo
Aqua, Oslo
Stortorvet, Oslo

Inga kommentarer: