fredag 2 januari 2009

Gott nytt år och bara 25 dagar kvar till slaget i Lyon!

foto: Ulf Widell

Det har varit en händelserik höst med otroligt mycket saker att göra på en väldigt kort tid. Det känns som om det var igår vi alla stod i Stavanger med andan i halsen och väntade på resultatet och nu är det redan dags för nästa drabbning.

I morse var Mathias, Ingela och jag i TV4 morgonsoffa och talade om Bocuse d'Or samt lagade mat, svensk oxkind och norska pilgrimsmusslor, för er som missade klippet finns det här: TV4

Den senaste tiden har jag tränat, tränat och tränat i Menigos nya demokök. Vi har även arbetat med att ta fram nya silverfat, vilka äntligen börjar bli klara. Det är nu några småsaker här och var som behöver fixas på dem men annars är de nästan klara. De har blivit fantastiskt snygga och är skapade av en speciell kille vid namn Patrik som jag kommer att berätta mer om vid ett senare tillfälle. Tyvärr kan jag inte visa faten här då de är en hemlighet tills tävlingen går av stapeln. Men ni som följer med till Lyon kommer att få se dem live på arenan.

Den närmsta tiden för mig kommer bestå av mycket förberedelser inför avfärden, vi ska packa all utrustning se till att alla råvaror finns på plats i Frankrike när vi vill ha dem osv osv men sedan bär det av till Regis Marcon på sista träningslägret inför tävlingen. Vi åker ner dit den 14:e januari, dagen efter vår sponsor- och journalistträff på kvällen den 13:e, missa inte det då är jag där och pratar mer om resan till Lyon.

Nu när vi tagit steget över i det nya året 2009 och vi närmar oss tävlingen kommer även bloggen fyllas med ännu mer innehåll.


Så vi ses snart igen

Inga kommentarer: