onsdag 9 juli 2008

Almedalen - en vecka efter stavanger

Då har det gått en vecka sedan jag tävlade och fick bronsmedaljen i Bocuse d'Or Europa. Jag befinner mig i Almedalen för att medverka på ett mat och politikseminarium som United Minds annordnar, min del i det hela var att ge ett perspektiv på Bocuse d'Or och hur det är att tävla i matlagning. Seminariet var på restaurang 50 kv, Fredrik Malmstedts krog som ligger mitt inne i Visby. Vi bjöd på mestadels lokala råvaror från Gotland. Vi serverade Stafa gårds ostar och rostbiff från Ejmunds gård. diskussionen hamnade ganska mycket att gälla just det lokalproducerade och hur man kan få klimatet för de små producenterna att bli bättre i Sverige.
Seminariet gick bra och var välfyllt, extra roligt var att när allt var avslutat och vi gjorde oss redo för att gå vidare så kom Karl Rove (tidigare Deputy Chief of Staf till President George W Bush) förbi så vi bjöd då honom att smakade maten på uteserveringen. Det var tydligen till belåtelse.


Fredrik 50kv och jag


Rosevinsmingel i Prime PR trädgård vårdklockare gatan jag och Veronica

Fredrik Eriksson och Ingela stenson gör sig redo för sitt matseminarium som var direkt efter mitt

Inga kommentarer: